Nuttige links

• Website van de VKGN - o.a. richtlijnen, standaardbijlagen
  • OMIM - databank waarin alle bekende ziekten zijn opgenomen waarvan een genetische component bekend is en waar zo mogelijk verwijzingen staan naar verantwoordelijke genen in het menselijk genoom
  • GeneReviews - online database met gestandaardiseerde peer-reviewed artikelen over genetische aandoeningen
  • Orphanet - website met informatie over zeldzame ziekten, weesgeneesmiddelen en expertise centra
  • DNAdiagnostiek.nl - website van  de Nederlandse klinische genetische laboratoria met o.a. aanvraagformulieren
  • Website van de STOET - o.a. richtlijnen voor diagnostiek en preventie van erfelijke en familiaire tumoren
  • Erfelijke Hartziekten - Landelijke website vanuit de 7 academische ziekenhuizen
  • Unique - website met Engelstalige informatie over zeldzame chromosoomafwijkingen en aandoeningen a.g.v. mutaties in losse genen
  • Uniek-erfelijk.nl - website met Nederlandse vertalingen van folders over zeldzame chromosoomafwijkingen en aandoeningen a.g.v. mutaties in losse genen
  • INVEST - website van de Internisten Volwassenen Erfelijke Stofwisselingsziekten met achtergrondinformatie, expertisecentra en noodprotocollen

Publieksinformatie

• Erfelijkheid.nl - website van het Erfocentrum (Nationaal informatiecentrum Erfelijkheid)
  • MedlinePlus Genetics - Engelstalige publieksinformatie